Presenteras av Bilvision
Bilvision - bilregister
Med Bilvisions tjänst når ert företag enkelt ut till bilägare runt om i landet.

Enkelt att nå ut till bilägare med Bilvision

Att nå ut till bilägare landet runt kan vara en mödosam process för mindre företag såsom verkstäder eller däckfirmor, speciellt när det rör krångliga fordonsregister och dyra utskick. Aktören Bilvision råder bot på problemen med en nyligen lanserad tjänst.

Bilvision logo

Bilvision har med sin tillgång till Transportstyrelsens register lanserat en tjänst som kopplar samman bilägarinformation med verktyg för direktmarknadsföring. Vi fick en pratstund med Björn Ekström, vd på Bilvision, om den tidigare problematiken som fanns i branschen samt hur man med Bilvisions tjänst kan lösa problemet.

Omständigt för företag att nå ut

Bilvision - Björn Ekström
Björn Ekström, vd på Bilvision.

Björn på Bilvision förklarar att det under lång tid har varit omständigt för företag att nå ut till bilägare, om det så gäller service, däckbyte eller nyckelförsäkringar. Problematiken har främst gällt mindre och mellanstora företag som ofta inte haft samma finansiella styrka som större aktörer.

– Företag som velat nå ut till bilägare har fått köpa dyra bilregister och sedan behövt kontakt en reklambyrå för att få iväg ett utskick. Det är både finansiellt kostsamt och ineffektivt, säger Björn.

Mindre företag saknar ofta såväl resurser som kompetens att grafiskt utforma erbjudanden eller material för direktmarknadsföring. Bristen på resurs och kompetens leder således till svårigheter för verkstäder, bilhandlare eller tjänsteföretag att nå ut till potentiella kunder.

Automatiserade utskick

För att lösa problematiken kan företag med hjälp av Bilvision enkelt få ut information om fordon, vare sig det gäller nyregistrerade Volvobilar i Mälardalen eller tre år gamla Audi A6 i centrala Stockholm. Genom ett användarvänligt gränssnitt genomförs fordonsurval så att Bilvision sedan kan utforma och skicka ut det anpassade marknadsmaterialet till fordonsägare. Björn berättar mer:

– Vi vill automatisera marknads- och kundvårdsaktiviteter då hela konceptet går ut på att kunna göra träffsäkra sökningar med enkla budskap till bilägare. Tjänsten kan anpassas efter tillfälle, exempelvis information om service eller inför besiktning och skulle fordonet byta ägare så upptäcker systemet det och skickar informationen till rätt ägare.

Bilvision har valt en enkel prismodell med fasta priser för antal fordon, urval och utskick. Med det här upplägget blir kunder inte förvirrade när dolda kostnader dyker upp eller att man blir inlåst i långa och kostsamma avtal.

Närhet till kunder

Bilvision - Bilägare
En tjänst som passar bilverkstäder och likartade.

För att tillgodose olika företagsbehov arbetar Bilvision ständigt med utveckling och för kontinuerligt diskussioner med företag om hur man kan förbättra tjänsten. Andra aktörer på marknaden är kända för att satsa på storskalighet medan Bilvision enligt Björn vill ha en närhet till sina kunder.

– För att kunder ska bli nöjda med vår tjänst måste vi ständigt utvecklas och vi är stolta över vår lösningsanda, avslutar Björn.

Bland Bilvisions kunder återfinns återförsäljare från samtliga bilmärken på den svenska marknaden, verkstadskedjor samt försäkringsbolag av olika storlekar. På www.bilvision.se kan du läsa mer om hur ditt företag kan dra nytta av Bilvisions tjänst och hur ni kan nå era kundgrupper på ett effektivt sätt.