Presenteras av Abridge
Abridge Sherpa
Foto: Abridge

Ger servicechefer nya möjligheter med smart analysverktyg

Företag med eftermarknad och fältservice fokuserar ofta på tidseffektivisering och kostnadsbesparing. Det vill Abridge förändra med analysverktyget Sherpa som ger servicechefer helt nya möjligheter.

Alla serviceorganisationer har något typ av administrativt stödsystem och hittills har fokus ofta varit att minska pappershantering och dubbelregistrering. Men även för att korta ner tiden från arbetsorder till faktura, samla nödvändiga data för fakturan och skicka den vidare till affärs- eller ekonomisystem.

Abridge satsar man på att ta det här till nästa nivå med det egenutvecklade verktyget Sherpa som bland annat hämtar data från mobil arbetsorder i Mobigo.

Visualisera data

Sherpa är framtaget för att ge uppföljning och djupare insikt genom att visualisera data som samlas in för servicechefer. Verktyget integreras mot Mobigo men det kan även integreras mot en rad andra stödsystem på marknaden. Sherpa använder dessutom fler källor och transformerar massor av data till verklig information.

– Normalt sett tittar många organisationer på system för att flytta dokument till datorn. Men de som är riktigt framgångsrika fokuserar på vad de kan få ut för information för att bättre serva sina kunderna, förklarar Gunnar Sandberg, vd på Abridge.

Mobigo Mobile
Foto: Mobigo

Kundvärdestyrd planering

Som servicechef får man en tydlig bild av bland annat vilka kunder man ska satsa på, vad kunderna tycker om företaget och prognoser för framtida intäkter. Flexibiliteten i Sherpa gör att man kan presentera en mängd olika data på ett tydligt sätt.Information från flera olika system samlat i samma vy ger servicechefen en komplett bild av verksamheten att jobba med.

– Med Sherpa kan vi med kortsiktig visualisering skapa långsiktig stabilitet för våra kunder. Systemet gör också att företagens servicetekniker kan förvandlas till starka värdeskapare, avslutar Gunnar.

De som har allra mest att tjäna med analysverktyget är enligt Gunnar företag och serviceorganisationer med många fälttekniker och bland kunderna finns bland annat ABB, Cargotec och Coromatic. På abridge.se finns mer information om analysverktyget Sherpa samt mobila stödsystem.